Bent u ontevreden over hoe een medewerker van de gemeente u heeft behandeld? Dan kunt u een klacht indienen. U schrijft het college van burgemeester en wethouders een brief, of geeft uw klacht digitaal door.

Heeft u een klacht over zwerfvuil, snoeien door de gemeente of andere zaken die betrekking hebben op de openbare ruimte? Geef dan een melding door.

Klacht indienen

Wat u moet weten

  • Dien schriftelijk een klacht over een medewerker van de gemeente in of geef de klacht digitaal door.
  • Wij nemen contact met u op over de klacht.
  • Er vindt een informeel gesprek plaats. Vinden we geen oplossing? Dan wordt de formele klachtenprocedure gevolgd. U en de beklaagde worden gehoord. Daarna stuurt het college u een schriftelijk oordeel over de klacht.

Bent u nog niet tevreden? Dan kunt u zich wenden tot de Nationale Ombudsman

Hoe het werkt

  • Wij bevestigen binnen 5 werkdagen dat we per post een schriftelijke klacht van u hebben gekregen. Als u de klacht digitaal indient, ontvangt u meteen een e-mail met een ontvangstbevestiging. 
  • In de meeste gevallen nemen we binnen 5 tot 8 werkdagen telefonisch contact met u op.
  • Heeft u vragen? Dan mag u altijd contact opnemen met één van de klachtencoördinatoren van de gemeente.

Klacht per post indienen

  • Dien uw klacht in bij het college van burgemeester en wethouders.
  • Geef aan over wie de klacht gaat. Noem een afdeling, medewerker, bestuurder of anders.
  • Beschrijf de klacht en geef aan wanneer het was.
  • Vermeld uw contactgegevens.

Stuur uw klacht naar:

Gemeente Echt-Susteren
Postbus 450
6100 AL Echt