Gewijzigde openingstijden in verband met de verkiezingen
Op maandag 15 maart is het gemeentehuis geopend van 09:00-13:00 uur. Op dinsdag 16 maart en woensdag 17 maart is het gemeentehuis gesloten. Telefonisch is het gemeentehuis wel bereikbaar op maandag 15 maart en dinsdag 16 maart van 09:00-17:00 uur. Het stembureau in het gemeentehuis is van maandag 15 maart tot en met woensdag 17 maart geopend van 07:30-21:00 uur. Kijk hier voor meer infomatie over de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart.

Vragen over het coronavirus (COVID-19)
Het coronavirus verspreidt zich razendsnel. Om de zorg toegankelijk te houden, moeten we onze contacten tot een minimum beperken. De lockdown en de avondklok blijven tenminste tot en met 15 maart van kracht. Kijk hier voor de maatregelenHier (onder regionale maatregelen) vindt u het 'Intrekkingsbesluit Noodverordening COVID-19' van de Veiligheidsregio Limburg-Noord (18 november 2020). Het coronavirus leidt tot veel vragen. Heeft u vragen, of bent u ongerust hierover? Bekijk dan hier de veel gestelde vragen en antwoorden van het RIVM. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u tussen 8.00 en 20.00 uur bellen met het landelijke informatienummer 0800-1351. U kunt ook de website van de GGD raadplegen. Heeft u andere vragen (ondernemers-, werknemers-, gezondheids- en algemene vragen)? Klik dan hier.

70 jaar of ouder en briefstemmen

Als u 70 jaar of ouder bent, kunt u bij deze Tweede Kamerverkiezing ook per brief stemmen. Alles wat u hiervoor nodig heeft, ontvangt u met de post.

Stempluspas

Tussen 10 februari en 3 maart 2021 ontvangt u een envelop met daarin uw stempluspas. Dit is een speciale stempas voor 70-plussers.

Met de stempluspas kunt u zelf naar het stemlokaal gaan, iemand machtigen om voor u te stemmen, of uw stem per brief uitbrengen. Bewaar uw stempluspas goed.

Documenten om uw stem per brief uit te brengen

Tussen 26 februari en 11 maart ontvangt u een tweede envelop. Daarin zitten de documenten waarmee u uw stem per brief kunt uitbrengen:

  • een briefstembiljet;
  • een envelop voor het briefstembiljet;
  • een retourenvelop;
  • uitleg over het stemmen per brief.

Volg deze stappen als u besluit per brief te stemmen

  1. Stembiljet invullen
    U vult het briefstembiljet in. Dat mag met elke kleur en hoeft dus niet per se met rood. Als u een pen gebruikt, let u er dan goed op dat de inkt droog is voordat u het biljet dichtvouwt, zodat er geen vlekken op het briefstembiljet komen.
  2. Stembiljet in envelop doen
    U stopt het ingevulde briefstembiljet in de stembiljet-envelop en sluit de envelop.
  3. Stempluspas ondertekenen
    U ondertekent uw stempluspas. Bent u niet in staat om een handtekening te zetten, dan hoeft dat niet.
  4. Alle stukken in retourenvelop doen
    U stopt uw ondertekende stempluspas en de gesloten stembiljet-envelop in de retourenvelop. U plakt de retourenvelop dicht. Vervolgens kunt u deze envelop per post verzenden of afgeven op één van de twee afgiftepunten. Als u uw envelop per post opstuurt adviseren wij u dit uiterlijk 12 maart voor 17:00 uur te doen. Zo bent u er zeker van dat uw envelop uiterlijk 17 maart voor 21:00 uur ontvangen is door de gemeente.

Afgiftepunten

  • 't Stift, Salvatorplein 2, Susteren
  • Stadhuis, Nieuwe Markt 55, Echt

De afgiftepunten zijn op de volgende dagen en tijdstippen geopend:

  • Woensdag 10 maart 09.00 tot 17.00 uur;
  • Donderdag 11 maart 09.00 tot 17.00 uur;
  • Vrijdag 12 maart 09.00 tot 17.00 uur;
  • Maandag 15 maart 09.00 tot 17.00 uur;
  • Dinsdag 16 maart 09.00 tot 17.00 uur;
  • Woensdag 17 maart 07.30 uur tot 21.00 uur.