
Hoe vraag ik een vervangende stempas aan?
Wanneer u uw stempas bent verloren kunt u een nieuwe stempas aanvragen. Dit kunt u zelf tot vrijdag 12 maart 17.00 uur aanvragen bij de receptie in het gemeentehuis of via een schriftelijk verzoek. Download en print hiervoor hier het formulier vervangende stempas van onze website, vul dit in én stuur dit op naar de gemeente Echt-Susteren (postbus 450, 6100 AL Echt). Dit formulier moet uiterlijk vrijdag 12 maart 2021 voor 17.00 uur door de gemeente Echt-Susteren ontvangen zijn. U ontvangt daarna uw nieuwe stempas thuis. Vindt u uw ‘oude’ stempas terug, nadat u een nieuwe heeft aangevraagd? Dan kunt u daarmee niet meer stemmen. U kunt alleen met de nieuwe stempas uw stem uitbrengen.
Wat neem ik mee naar het stembureau?
Als u gaat stemmen neemt u uw stempas en een geldig identiteitsbewijs (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart) mee. Uw identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar zijn verlopen. Zonder identiteitsbewijs of stempas kunt u niet stemmen.