Vanwege de Provinciale Staten verkiezingen en de waterschapsverkiezingen is het gemeentehuis op woensdag 20 maart 2019 gesloten voor bezoekers. Ook telefonisch is het gemeentehuis die dag niet bereikbaar. Uitsluitend het stembureau in het gemeentehuis is geopend van 7.30 tot 21.00 uur.

Collecteren

Wilt u geld inzamelen voor een goed doel? Dan hebt u een vergunning nodig. Deze vraagt u aan bij de gemeente. De vergunning kost niets. Het duurt ongeveer drie weken voordat u de vergunning ontvangt.

Als u een collecte of inzamelactie wilt houden, moet u een vergunning bij de gemeente aanvragen. Dit heet een collectevergunning. De gemeente let bij de aanvraag op:

  • Het doel van de inzameling
  • Uw organisatie
  • Het gewenste tijdstip

Als u een inzameling doet in besloten kring, hoeft u geen vergunning aan te vragen.

De belangrijkste voorwaarden zijn:

  • U maakt gebruik van collectebussen die verzegeld zijn
  • De collectant moet tijdens het collecteren een afschrift van de vergunning en een identiteitsbewijs kunnen tonen
  • U mag niet op zondag collecteren
  • De vergunning is maximaal 1 week geldig
  • U geeft de collecteopbrengst door aan de gemeente
  • De collectanten moeten minimaal 16 jaar oud zijn

U vraagt de vergunning schriftelijk aan bij de gemeente. U mag dit ook digitaal aanvragen via het contactformulier. Om een collectevergunning aan te vragen, geeft u door:

  • De naam van uw organisatie
  • Het doel waar het geld naartoe gaat
  • Waarvoor en wanneer u geld wilt inzamelen

U stuurt uw verzoek naar de gemeente.

Gemeente Echt-Susteren
Postbus 450
6100 AL Echt

Zorg dat de aanvraag uiterlijk acht weken vóór het collecteren bij ons binnen is. Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee; bijvoorbeeld identiteitskaart of paspoort.