Aangepaste openingstijden in mei en juni

Klik hier voor een overzicht van de aangepaste openingstijden in mei en juni.

Klachten jeugdzorg

Het kan gebeuren dat u niet tevreden bent over de hulp die u of uw kind krijgt. Komt u er niet uit met de hulpverlener, jeugdzorginstantie of de gemeente, dan is het goed om te weten dat u terecht kunt bij een vertrouwenspersoon van het Advies en Klachtenbureau Jeugdzorg (AKJ).
  • Het AKJ is er voor alle cliënten die te maken hebben met de Jeugdzorg en onder de Jeugdwet vallen. Jongeren, ouders én verzorgers kunnen een beroep doen op een onafhankelijke vertrouwenspersoon
  • De vertrouwenspersoon werkt voor een aparte stichting (het AKJ) en is dus niet in dienst van een jeugdzorginstelling of de gemeente

Rol vertrouwenspersoon                                                          

  • De vertrouwenspersoon luistert naar uw verhaal, informeert u over uw rechten en geeft advies. Ook kan de vertrouwenspersoon ondersteunen bij een gesprek met de gemeente of een jeugdzorginstelling en/of de klachtencommissie
  • Ondersteuning door de vertrouwenspersoon van het AKJ is altijd gratis

Op de website van het AKJ vindt u meer informatie en alle contactgegevens. U kunt ook telefonisch contact opnemen via het nummer: 088 – 5551000.
Speciaal voor jongeren is er de mogelijkheid om te chatten met een vertrouwenspersoon. Dat kan van maandag tot en met donderdag van 16.00u tot 20.00u en op vrijdag van 15.00u tot 17.00u.