Is uw paspoort of identiteitskaart gestolen of kwijt? Dan kunt u een nieuw document aanvragen. We maken dan ook een vermissingsverklaring op.

Wilt u niet meteen een nieuw document aanvragen? Geef de vermissing dan aan ons door. Dat kan digitaal, via onderstaande knop. U kunt ook een afspraak op het gemeentehuis maken. Gebruik de knop hieronder en kies 'Afspraak maken'.

DigiD linkVermissing reisdocument doorgeven

Afspraak maken

Vermissing paspoort of identiteitskaart

Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? En vraagt u een nieuw reisdocument aan? Dan maken we een vermissingsverklaring op als u hiervoor op het gemeentehuis bent. U ondertekent deze vermissingsverklaring tijdens de afspraak. 

U hoeft geen aangifte te doen bij de politie als uw pas of identiteitskaart in Nederland kwijt raakt of gestolen is. Gebeurt dit in het buitenland? Dan moet u daar aangifte doen bij de politie voor uw reisverzekering.

Meerdere documenten kwijt

Bent u 3 of meer identiteitsbewijzen binnen 5 jaar kwijtgeraakt? Dan kan het langer duren voordat u een nieuw document krijgt. Met spoed een identiteitsbewijs aanvragen, is dan niet mogelijk.

Document teruggevonden

Een teruggevonden reisdocument is niet meer geldig. Wij zijn verplicht om dit te vernietigen. Lever uw teruggevonden paspoort of identiteitskaart daarom bij ons in.