Rondom de feestdagen zijn er aanpassingen in de openingstijden en bereikbaarheid van de gemeente:

  • Donderdag 19 december is het gemeentehuis vanaf 15:00 uur telefonisch niet bereikbaar
  • Dinsdag 24 december is het gemeentehuis telefonisch bereikbaar van 09:00-13:00 uur
  • Op eerste en tweede kerstdag (woensdag 25 en donderdag 26 december) is het gemeentehuis gesloten
  • Op oudjaarsdag (dinsdag 31 december) is het gemeentehuis telefonisch bereikbaar van 09:00-13:00 uur
  • Op nieuwjaarsdag 1 januari 2020 is het gemeentehuis gesloten
  • Donderdag 2 januari 2020 is het gemeentehuis geopend van 11:00-13:00 uur en telefonisch bereikbaar van 11:00-17:00 uur

Hervestigen vanuit het buitenland

De gemeente stelt de identiteit vast van iedereen die aangifte doet om opnieuw in Nederland te gaan wonen. Daarom moet u persoonlijk met uw identiteitsbewijs bij ons langskomen. Ook minderjarige kinderen zijn persoonlijk bij de aangifte aanwezig.

  • Een geldig legitimatiebewijs, zoals paspoort, rijbewijs of verblijfsdocument
  • Komt u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten? Dan hebt u een bewijs van uitschrijving nodig. Als uw vorige land een bewijs van uitschrijving afgeeft (zoals bijvoorbeeld Duitsland en België) dan neemt u dit ook mee
  • Eventueel: overige originele gelegaliseerde en vertaalde buitenlandse documenten van uzelf en van uw kinderen, zoals geboorte-, huwelijks- of echtscheidingsakten
  • Een koop- of huurcontract
  • Als u bij iemand gaat wonen: schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner, met een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner
pdf Formulier toestemmingverklaring hoofdbewoner (PDF, 146.88 KB)

Aan hervestiging vanuit het buitenland zijn geen kosten verbonden.