Paspoort en ID-kaart voor Nederlanders die in het buitenland wonen
Woont u in het buitenland en heeft u de Nederlandse nationaliteit? Dan kunt u als niet-ingezetene een paspoort of identiteitskaart aanvragen bij de gemeente Echt-Susteren of andere grensgemeenten.
Houd er rekening mee dat de afhandelingstijd kan variëren, afhankelijk van uw situatie en de benodigde documenten. Zorg dat u alle benodigde documenten digitaal kunt uploaden en vul voor iedere aanvrager een apart formulier in. Dien uw aanvraag pas in als uw dossier compleet is. Let op: een spoedaanvraag is niet mogelijk.
Wat moet u weten?
Afgerond: Stap 1
Vul de checklist in op Nederland wereldwijd
Vul voor elk gezinslid een aparte checklist in op de website Nederland wereldwijd. U krijgt dan een overzicht van de documenten die u nodig heeft.
Afgerond: Stap 2
Vul uw aanvraag in
Vul per gezinslid een aparte aanvraag in en voeg de vereiste documenten toe. Start uw aanvraag volgens onderstaande knop.
Afgerond: Stap 3
Maak een afspraak
Als uw aanvraag compleet is, ontvangt u binnen 14 werkdagen een link waarmee u een afspraak kunt maken.
Afgerond: Stap 4
Kom naar de afspraak
Neem tijdens uw afspraak alle originele documenten en een pasfoto die maximaal 6 maanden oud is. Let op de eisen. U kunt gebruikmaken van de fotocabine in het gemeentehuis om ter plekke pasfoto's te maken. Let op: u kunt de foto's alleen met uw pinpas betalen.
Afgerond: Stap 5
Haal uw paspoort of identiteitskaart op
Tijdens uw aanvraag aan de balie wordt een afspraak voor het ophalen van uw nieuwe document ingepland.
Vragen?
Heeft u nog vragen? U kunt ons van maandag tot en met donderdag telefonisch bereiken tussen 9.00 - 17.00 uur en vrijdag tussen 9.00 - 12.30 uur via 0475 478 478.