Maak kennis met Joost – uw persoonlijke klantenservicemedewerker
Heeft u een vraag aan de gemeente, ook buiten de openingstijden van het gemeentehuis? Dan helpt Joost u verder. Onze digitale medewerker staat 24 uur per dag voor u klaar op de website en geeft snel antwoord op uw vragen over de gemeente.
Altijd bereikbaar voor uw vragen
Sinds 6 mei 2025 heeft de gemeente Echt-Susteren een nieuwe collega: chatbot Joost. Joost is uw eerste aanspreekpunt als u snel antwoord wilt op vragen over bijvoorbeeld paspoorten, afvalinzameling of vergunningen.
U vindt Joost rechtsonder op de website. Daar ziet u een blauw icoontje met een tekstwolkje en de tekst 'Kan onze chatbot u helpen?'. Klik erop om direct uw vraag te stellen aan Joost.
Zo werkt Joost
Joost beantwoordt vragen op basis van informatie die op de website staat. Typ uw vraag alsof u met een medewerker praat en probeer uw hele vraag in één keer te stellen. Is het antwoord niet duidelijk? Vraag dan gerust door. Joost herkent automatisch de taal waarin u typt en reageert in diezelfde taal, handig voor inwoners die liever in een andere taal communiceren.
Joost leert elke dag bij
Hoewel Joost zijn best doet om zo goed mogelijk te antwoorden, kan het voorkomen dat een antwoord niet helemaal klopt. Twijfelt u? Kijk dan altijd op de betreffende webpagina voor de juiste informatie.
Ziet u een fout of iets dat beter kan? Laat het ons weten via [email protected]. Zo helpt u Joost om elke dag een beetje slimmer te worden.
Meer weten?
Wilt u meer informatie over het gebruik van Joost en hoe wij omgaan met privacy? Kijk dan op de pagina Gebruiksvoorwaarden en privacy chatbot Joost.
