De gemeente heeft een belangrijke taak bij rampenbestrijding. Wij zijn ook verplicht om alle schade te registreren. Meld daarom uw schade na een ramp of calamiteit bij de gemeente. Deze gegevens worden gebruikt voor een eventuele schaderegeling voor de slachtoffers van de ramp.

(!) Let op! Uw schademelding bij de gemeente is alleen voor de registratie. De melding geeft u geen recht op schadevergoeding. Meld uw schade daarom ook altijd bij uw verzekeraar.

Schade na ramp melden(externe link)

Wat u moet weten

  • Meld schade na een ramp of calamiteit eerst bij uw verzekering.
  • Meld uw schade daarna bij de gemeente.
  • Let op! Uw schademelding bij de gemeente is alleen voor de registratie. Deze melding geeft u geen enkel recht op schadevergoeding.

Melding maken

U kunt schade direct doorgeven via de knop bovenaan deze pagina. U kunt dit ook per post doen:

Gemeente Echt-Susteren
Postbus 450
6100 AL Echt

Waarom schade melden

  • De gemeente heeft een belangrijke taak bij rampenbestrijding en is verplicht om schade te registreren.
  • Het is belangrijk om zoveel mogelijk informatie te verzamelen over het rampgebied of de calamiteit. Met die informatie kan ingeschat worden hoe groot en ernstig de ramp of calamiteit is. Op basis daarvan kunnen de juiste acties uitgezet worden.
  • De gegevens worden gebruikt voor een eventuele schaderegeling voor de slachtoffers van de ramp.