Klacht over de gemeente

  • U dient schriftelijk een klacht over het gedrag van een medewerker van de gemeente in of u geeft de klacht digitaal door  
  • De gemeente neemt contact met u op over de klacht
  • Er vindt een informeel gesprek plaats. Wordt er geen oplossing gevonden? Dan wordt de formele klachtenprocedure gevolgd. U en de beklaagde worden dan gehoord. Daarna stuurt het college u een schriftelijk oordeel over de klacht
  • Bent u nog niet tevreden? Dan kunt u zich wenden tot de Nationale Ombudsman

Hoe het werkt

  • Een schriftelijke klacht (per post) bevestigen wij binnen 5 werkdagen na ontvangst. Als u de klacht digitaal indient, ontvangt u direct een ontvangstbevestiging per e-mail
  • In de meeste gevallen wordt naar aanleiding van uw klacht binnen 5 tot 8 werkdagen telefonisch contact met u opgenomen
  • U kunt bij vragen altijd contact opnemen met één van de klachtencoördinatoren van de gemeente
  • U dient uw klacht in bij het college van burgemeester en wethouders
  • Geef aan over wie de klacht gaat (een afdeling, medewerker, bestuurder of anders)
  • Beschrijf de klacht en geef aan wanneer de situatie heeft plaatsgevonden
  • Vermeld  uw contactgegevens

Stuur uw klacht naar:

Gemeente Echt-Susteren
Postbus 450
6100 AL Echt