Gewijzigde openingstijden in verband met de verkiezingen
Op maandag 15 maart is het gemeentehuis geopend van 09:00-13:00 uur. Op dinsdag 16 maart en woensdag 17 maart is het gemeentehuis gesloten. Telefonisch is het gemeentehuis wel bereikbaar op maandag 15 maart en dinsdag 16 maart van 09:00-17:00 uur. Het stembureau in het gemeentehuis is van maandag 15 maart tot en met woensdag 17 maart geopend van 07:30-21:00 uur. Kijk hier voor meer infomatie over de Tweede Kamerverkiezingen op 17 maart.

Vragen over het coronavirus (COVID-19)
Het coronavirus verspreidt zich razendsnel. Om de zorg toegankelijk te houden, moeten we onze contacten tot een minimum beperken. De lockdown en de avondklok blijven tenminste tot en met 15 maart van kracht. Kijk hier voor de maatregelenHier (onder regionale maatregelen) vindt u het 'Intrekkingsbesluit Noodverordening COVID-19' van de Veiligheidsregio Limburg-Noord (18 november 2020). Het coronavirus leidt tot veel vragen. Heeft u vragen, of bent u ongerust hierover? Bekijk dan hier de veel gestelde vragen en antwoorden van het RIVM. Staat uw vraag er niet tussen, dan kunt u tussen 8.00 en 20.00 uur bellen met het landelijke informatienummer 0800-1351. U kunt ook de website van de GGD raadplegen. Heeft u andere vragen (ondernemers-, werknemers-, gezondheids- en algemene vragen)? Klik dan hier.

(Vervangende) Stempas

Uiterlijk 3 maart 2021 ontvangt u uw stempas. Als u gaat stemmen neemt u uw stempas mee en ook een geldig identiteitsbewijs. Uw identiteitsbewijs mag maximaal 5 jaar zijn verlopen. Zonder identiteitsbewijs én stempas mag u niet stemmen. Als u uw stempas kwijt bent kunt u een vervangende stempas aanvragen.

Bent u na maandag 1 februari 2021 verhuisd naar een andere gemeente? Dien uw verzoek dan in bij uw oude gemeente.

Bent u uw stempas kwijt? U kunt tot vrijdag 12 maart 2021 17:00 uur een vervangende stempas aanvragen. U meldt zich daarvoor tijdens de openingstijden van het gemeentehuis aan de receptie. Eén van de medewerkers van het cluster verkiezingen zal u een vervangende stempas verstrekken.

U kunt ook schriftelijk een verzoek voor een vervangende stempas indienen. Vul onderstaand formulier in. Dit formulier moet uiterlijk vrijdag 12 maart 2021 voor 17:00 uur door de gemeente Echt-Susteren ontvangen zijn. U ontvangt daarna uw nieuwe stempas.

pdf Formulier 'Verzoek om een nieuwe stempas' (PDF, 496.75 KB)

 

Stuur dit formulier naar:

Gemeente Echt-Susteren
Postbus 450
6100 AL Echt

Oude stempas teruggevonden

Vindt u uw 'oude' stempas terug, dan kunt u daarmee niet stemmen. U kunt alleen met de nieuwe stempas uw stem uitbrengen.